Ana Sayfa  /  RİZE  /  'İpsiz Recep' hayatımın rolü
  • Facebook da Paylaş
'İpsiz Recep' hayatımın rolü
  • 14-09-2008
  • 12 yorum
  • 2683 okunma
Kadir İnanır, 40 yıl boyunca 'İpsiz Recep'i canlandırmayı hayal ettiğini söyledi.

TRT1'de 6 Ekim'de ekrana gelecek "İpsiz Recep" dizisinin başrol oyuncusu Kadir İnanır, 40 yıl boyunca 'İpsiz Recep'i canlandırmayı hayal ettiğini söyledi.
TRT 1'in 6 Ekim'de ilk bölümünü ekrana getireceği yeni dizisi "İpsiz Recep"in oyuncuları önceki gün Samandıra'daki platoda basının karşısına çıktı. Yönetmenliğini Erhan Baytimur üstlendiği dizide Kadir İnanır, Burcu Kara, Hakan Ural, Sema Atalay, Nihat Nikerel, Hilmi Erdem, Ali Çoban, Akasya Asiltürk gibi televizyon ve sinemadan tanıdığımız ünlü isimler rol alıyor. Kadir İnanır dizide, Milli Mücadele yıllarında önemli hizmetlerde bulunan Milis Yüzbaşı İpsiz Recep karakterini canlandırıyor. Türk Sineması'na emek verdiği 40 yıl boyunca "İpsiz Recep"i canlandırmayı hayal

ettiğini belirten Kadir İnanır seti ziyaret eden basın mensuplarına, "Bu ilginiz beni çok memnun etti. Yıllardır 'İpsiz Recep'i oynamadan bu mesleği bırakmak istemediğimi söylüyordum. Bu her zaman yaptığım filmlerden veya karakterlerden biri değil. Hep söylerim, bir toplumu topla tüfekle işgal ederek yok edebilirsiniz. Ama o millet sonra kendine gelir, Kurtuluş Savaşı'nda gördüğünüz gibi, birlik olur ve tekrar kendi vatanını kurar. Yaşadığımız bu cennet vatan, nasıl kurtuldu, nasıl kuruldu bunları hepimizin bilmesi gerekiyor. İşte bizim yaptığımız film Kurtuluş Savaşı'nın başlamasına ışık tutan kahramanın öyküsü" dedi.
Dizide İpsiz Recep karakterini canlandıran Kadir İnanır, "Böyle bir karakteri canlandırmak için onun kişilik çözümlemesini çok iyi yapmak gerekiyor. Ben yıllar önce bu adamın kimliğini tespit ettiğim için oynamadan sinema hayatımı bitirmek istemiyorum diye pek çok beyanat verdim. İşte gün geldi çattı" dedi.

 

YORUMLAR
  • LAZSTAR   28-09-2008 13:05

    bu filmin oynanacağı 2006 yılından beliydi. çünkü o zmanalar ipsiz recep tüyatrosu oynanıyordu..bende vardım kadroda...son zamanlarda ank.ya gidnce oynayamadım...ama senaryosunu ezbere bilirimm. ipsiz recep gerçekten bi kahramandır.allah mekanını cennet eylesinn..

  • fatma   20-09-2008 14:53

    yıllardır dızı izleyıp durduk ancakkı karadenızlılerın (lazların) kurtuluş savaşında yer aldığını göremedık oysakı laz sız bir kurtuluş savaşı düşünülemez. dedem bile şehıt düşmüştür.

  • şevki KANSIZ   16-09-2008 18:41

    Oncelikle yapmış olduğunuz bu çalışmadan dolayı sizleri kutluyorum,lakin bilindiği gibi hiçbir ülke tek başına kurtarılamaz,ve ülkenin bir tane kurtarıcısı olmaz,hiçbir olaya kapalı pencereden bakmamalıyız,ülkemize emeği geçenleride kurtarıcı gözüyle gördüğümüz gibi görmeliyiz,içimizdeki insan milliyetçiliği bunu gerektirir.Bende vatanım ve bayrağım için Şırnakta çarpıştım...Güzel bir dizi olmasını diler TRT ailesine yapmış olacağı bu güzelliklerden dolayı teşekkür ediyorum

  • Bekiroglu    16-09-2008 06:04

    Arhavili Ismaili, Bekiroglu"Yangin" Murati ve Bekiroglu "Deli" Arslani unutmazlar insallah.

  • hüseyin   15-09-2008 19:45

    Emeğinize teşekkürler... Milis Yüzbaşı'ların Ruh'u Şad Olsun

  • ahmet kansız   15-09-2008 17:31

    Bu filmi tasarlayanlara sonsuz teşekkürler.Umarım Rize valiliğinin hatasına düşülmez.Bu çetenin 6 kişilik orjinal resmi benimde evimin özel köşesinde çerçeveli.rize valiliği sahil parkına sadece ipsiz recebin büstünü yaptırmış ama eksik keşke öçetesindeki 6 kahramanda yanında olsaydı.inşallah filmde diğer beş kahramandan da bahsedilir.Biriside dedemiz kansız Ali ...Bekliyoruz merakla....

  • haldozlu   15-09-2008 11:26

    ben bir haldozlu olarak ipsiz receple gurur duyuyorum. inşallah haldozlu olmak portakallık mahallesinde doğmak nasıl bi ayrıcalıktır tüm türkiye görecek . önce vatan

  • salih ozturk   15-09-2008 05:43

    boyle bir projeyi baslatdiginiz icin nekadarduygulandigimi anlatamiyorum yillar once trabzon mecmuasindan ipsizrecep reis kitabini oldim defalarca okudum resminide kitaptan aldik yaptirdik bu haberi duyunca sevindim yalniz filmin on uc bolum olacagini duydum tek uzuldugum nokta o isterdim en az yuz otuz bolum olmasiniama yinedebu buyuk projeyi gundeme getirdiginiz icin sagolun allah yolunuzu acik etsinfilmde rol alacak kisilerin basarilarinin devamini butun kalbimle diliyorum surmeneli .

  • putbutoglu illas cavus   15-09-2008 05:13

    oncelikle saygi ve sevgilerimi iletiyorum bu mukemmel diziyi ekranlara tasiyarak bizlere izlettireceginiz icin sizlere nekeder tesekkur etsek inanin azdir bunu kelimeierilen ifade etmek azdirhele kadir abimizin basrol oynadigi icin ayri bir gurur duydugumu da ifade etmek isterim dizide bilmiyorum ismi gececekmi ama ipsizrecebin cetesinin icinde dedem de varbenim evimde resimleri bile var babam yaptirmis cerceveletmis asmis oltikan osman altikan mehmet putbutoglu illascavus kansiz ali

  • çeçevali   15-09-2008 02:28

    TRTnin boyle bir kişinin hayatını anlatan dizi yaptığı için kutluyorum kadrosuda onnumara bi kadro başarılar heyecanla baklyorum

  • arpıklı53   15-09-2008 00:29

    helal olsun bfilimi yapanlara............helal olsun ipsız reseplere......mekani cennet olsun.

  • kıbrıslı53   14-09-2008 21:23