Ana Sayfa  /  RİZE  /  ÇAYKUR'un yaş çay ödemeleri
  • Facebook da Paylaş
ÇAYKUR'un yaş çay ödemeleri
  • 11-08-2009
  • 9 yorum
  • 5545 okunma
Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü (ÇAYKUR) Genel Müdürü Ekrem Yüce, Haziran ayında aldıkları yaş çayın ürün bedeli karşılığı olan yaklaşık 89 milyon liranın, 25 Ağustos Salı gününden itibaren ödenmesine başlanması için hazırlıkların yapıldığını bildirdi.


Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü (ÇAYKUR) Genel Müdürü Ekrem Yüce, Haziran ayında aldıkları yaş çayın ürün bedeli karşılığı olan yaklaşık 89 milyon liranın, 25 Ağustos Salı gününden itibaren ödenmesine başlanması için hazırlıkların yapıldığını bildirdi. 

     Yüce, yaptığı yazılı açıklamada, ÇAYKUR'un 10 Ağustos Pazartesi günü itibariyle üreticilerden toplam 420 bin ton yaş çay aldığını belirtti.
     Birinci sürgünde mayıs ayında aldıkları yaş çayın 70 milyon lira olarak tahakkuk eden ürün bedellerinin tamamını üreticilere ödediklerini anımsatan Yüce, şunları kaydetti:
     ''Haziran ayında aldığımız yaş çayın ürün bedeli karşılığı olan yaklaşık 89 milyon liranın 25 Ağustos salı gününden itibaren ödenmesine başlanması için hazırlıklar yapılmaktadır. Yaş çay ödemelerinde olduğu gibi işçi ve memur maaş ödemelerimiz bugüne kadar planlandığı şekilde aksamadan devam etmiştir. Personel ödemelerimizde herhangi bir aksama söz konusu olmamıştır. Bir yandan ürün ve işçilik ödemelerini yaparken, diğer taraftan işletme, enerji, nakliye, sağlık, sigorta, yasal vergiler gibi birçok gider kalemleri için ödemelerimiz günü gününe gerçekleştirilmiştir.''
     Yüce, ÇAYKUR'un 1 Ocak-6 Ağustos tarihleri arasında malzeme alımı için piyasaya toplam 74 milyon lira ödeme yaptığını bildirerek, şöyle devam etti:
     ''Aynı dönemde işçilik başlığı altında 116 milyon lira, geri kalan hizmet alımları için de toplam 39 milyon lira ödeme gerçekleştirilmiştir. Genel toplamda bu dönemde 532 milyon satış gelirimiz, 532 milyon lira da giderimiz olmuştur. Teşekkülümüzde tahakkuk ettiği halde ödenmeyen borcumuz bulunmamaktadır. Daha önceki yıllarda olduğu gibi ÇAYKUR, ödemelerini belirli bir planlama dahilinde ve ödeme önceliklerine göre düzenlemektedir. ÇAYKUR son altı yıldır gelir gider dengesini kurmuş, müstahsiline ve çalışanlarına en iyi imkanları sunmaya gayret göstermektedir.''

 

YORUMLAR
  • işçi   04-06-2011 02:56

    Yorum yazarken lütfen ! öncelikle eskiyi eskilerden sorup şimdiki durumu öyle değerlendirelim.Tuzu kuru demeyin asla sadece inancımla öbür dünyada çok hesap vereceğiz.Eli vicdana vicdanla akla hitap edersek doğru bir karar verebiliriz.Ya çok düşünmek lazım ! ya 'da hiç düşünmemek.Allaha emanet olun.Selamlarımla.....

  • Şükrü BAŞ   13-08-2009 11:44

    Bir yorumcu bana gönderme yaptı. Güzel de yorum yazmış. Belli ki akliselim sahibi birisi. Ben de bir katkı daha yapayım. Evet bir çok mahsulü özel sektör alıyor amma! Toprak Mahsulleri Ofisi antrepo silo ve münferit depoları henüz özel sektöre satılmadı. Personeli de havuza atılıp başka kamu kurumlarına henüz gönderilmedi. İlginizi ve dikkatinizi çekerim. Saygılarımla.

  • vatandaş   12-08-2009 21:56

    ben 11 senedir rizede yaşıyorum ve çalşıyorum. Ey rizeliler ÇAY ın ve ÇAYKUR un kıymetini bilin. Şükrü BAŞ saymış bütün ürünleri başbakan mı gelince parasını vereceksiniz diye. Devlet şu an sadece ÇAY müstahsilinden ürün alıyor. Fındığı artık alamayacak. Pamuğu elmayı armutu zaten vatandaş devlete satmıyorki başbakan gelince para alsın. Millet anadoluda kilosu beş kuruşa 10 kuruşa ürettiği domatesi karpuzu satıyor. Siz burada devlete neredeyse peşin para 90 kuruşa yaş çay satıp kışın istanbulda yaşayıp birde nankörlük yapıyorsunuz. Eğer çaykur özelleşirse( ki 100 özelleşecek 2 3 seneye kadar) bu rizeli aç kalır haberiniz olsun. o zaman beklersiniz başbakan gelsede özel sektör para verse diye!!!!!

  • işçi   12-08-2009 18:36

    değerli arkadaşlar ben işçiyım.kırkkanaat geçiniyorum.maaşlarimizi ve ikramiyelerimizi hiç bır zaman vaktınde alamiyoruz.birde ikramıyeleri almadan bodralarimizdan vergisini alıyolar.adaletlı kalkınma bodracilara iyı uygulanıyor.kardeşim aldığimiz üç kuruş maaş ikramiyeyı vermeden vergiyı kesersen biz neyıyeceğiz.bizim cocuklarimiz neyesın .onlara kavun karpuz şeftali üzüm almıyalımmi.memurun maaşi çalışmadan aldığı ayın parası hemen yatıyorda işçiye bu zulum nıye sayın BAŞBAKAN.şimdi okul mevsimi gelıyor.memura biliyorum okul yardımı adina yardimlar yapacaksınız.işçinın çocuğu .............. yesin pardon.

  • Gökhan   12-08-2009 13:41

    sen utanmaya devam et

  • Şükrü BAŞ   12-08-2009 11:42

    Tam sekiz yıldır aralıksız Rize 'de yaşıyorum. Her yıl 3 kerreden sekiz yılda 24 kez çay müstahsiline para ödenir. Başbakan gelecek çay parası ödeniyor kelimesini de tamı tamına 24 kez tekrarlandığını gördüm. Şimdi; Başbakanın gitmediği ilde müstahsile para ödenmiyor mu? Buğday fındık fıstık çeltik darı pamuk say sayabildiğin kasdar. Bu müstahsiller de Başbakanın illerine gidişinden sonra mı para alacaklar. Rize 'li kimliği taşıyan birinin bu yakıştırmacasına diyecek kelime bulamıyorum. Başka bir şey de diyemiyorum. Saygılarımla.

  • sy   12-08-2009 01:33

    utanmıyorsunuz yalan soylemeye bir bucuk ay oldu hani ikramıyeler.bir ay once edemen gereken ikramiye senın borcun deyılmi.hanı borcumuz yok dıyorsunuz ben işçiyim bana bir bucuk ay once ödemen gereken ikramiye borcun var.kime yag yakıyorsunuz aga geliyor onamı.

  • Aziz KALYONCU   12-08-2009 00:53

    Bir Rizeli olarak başbakanimiz ve hemşehrimiz olan Sayın Tayip Erdoğan beyefendiden utaniyorum.AKP iktirdalrlari zamaninda hem çayimizin Hemde fındığımızın değeri üç kuruşa düşmedi.Davos ta İsrail başkanina one minit diyene kadar kuzey irakta ki şanlı TÜRK ordusunun subay ve assubaylarının kafalarına cuval geririldiğinde neden sisi çikmadi Hemşehrimiz ve başbakanimiz Sayın Tayıp Erdğon beyin bunu kendisne sormak isterim